Villkår og betingelser

  1. Partene

Selger er Colonialen 2017 Sandefjord og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Firma heter Aparté as og har organisasjonsnummer 819832412. Vår adresse er Storgata 1, 3210 Sandefjord. E-postadressen er post@colonialen2017.no og telefon er 923 31 133.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

  1. Pris

Priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert frakt og alle avgifter.

  1. Avtaleinngåelse
    Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
  2. Betalingen

Betaling skjer via Vipps betaling. Betaling vil foregå ved bestilling via klikk og hent på nettet.

  1. Frakt og levering

Du kan hente varene i vår butikk eller få varene tilsendt.

Ønsker du å hente varene selv i vår butikk? Varene kan hentes i vår butikk i Storgata 1, 3210 Sandefjord, innenfor butikken gjeldende åpningstid. Du vil få SMS når varene er klar til å hentes i butikk. Varene vi har på lager vil være klare 1-3 virkedager etter bestilling. Varer som må hentes fra andre lagre pakkes fortløpende når de ankommer vår butikk.

Ønsker du å få varene tilsendt? Varene sendes fra vår butikk i Sandefjord. Normal leveringstid på pakke er 3-5 dager. Vi leverer pakker i hele Norge, unntatt Svalbard. 

  1. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 5.

  1. Angrerett

Matvarer kan raskt forringes av temperatursvingninger, feil oppbevaring eller kort holdbarhetstid. Vi kan derfor ikke tilby noen form for bytte eller retur av matvarer etter at disse er kjøpt hos oss. Vi ønsker å garantere den beste kvaliteten på våre produkter og det forutsetter at vi har full kontroll på hvordan våre produkter oppbevares fra produsent til butikkhyllen.

Varer som ikke går inn under kategorien matvarer i første avsnitt har du som kjøper en angrefrist på 14 dager etter at du har mottatt varen. Varen kan byttes eller kjøpet kan heves mot fremlagt kvittering. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er vesentlig uforandret. Hvis du benytter din rett til å heve kjøpet, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varen så snart som mulig, eller innen 14 dager fra vi har mottatt varen.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

  1. Skadede varer og reklamasjonsrett

Dersom årsaken er feil på varen eller har mangler vil varen kunne byttes eller returneres mot fremlagt kvittering så snart som mulig etter at feilen er oppdaget. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.  Varen og kvitteringen tas med til vår butikk i Storgata 1, 3210 Sandefjord.

  1. Personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi vil ikke dele din personlig informasjon til tredjepart hvis ikke det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg som kjøper.

  1. Klager

Ved klage, vennligst kontakt oss på post@colonialen2017.no innen rimelig tid.

Vår målsetning er alltid at du som kjøper skal være så fornøyd som mulig. Dersom det skulle oppstå tvist mellom partene, skal partene forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

 

– i butikk eller på nett-

Vi gleder oss til
å se deg!

ring oss

besøk oss

Storgata 1, 3210 Sandefjord

send oss en mail